f

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore. Excepteur sint lorem cupidatat.

You may like:

    Volg ons op

Image Alt

Waarom een agressieprotocol

Wat de één beschouwt als grensoverschrijdend gedrag, is voor de ander misschien niet meer dan ‘bijdehand’. Wanneer spreken we als team van agressie? Hoe coulant of juist strikt treden we daartegen op? Een helder agressieprotocol schept duidelijkheid. Eenduidige afspraken over hoe we gezamenlijk reageren op gedrag dat we niet willen of kunnen tolereren.   

 

Doel

Tijdens deze training (her)schrijf je samen met je collega’s een agressieprotocol, zoals je dat als organisatie en/of team wilt hanteren. Om door preventief optreden, allemaal op dezelfde manier, agressie te voorkomen. En om als één team volgens één lijn ontoelaatbaar gedrag tegemoet te treden.

 

Inhoud

Afspraken over hoe met agressie om te gaan, moeten passen bij het team en de teamleden. Bij de aard van de organisatie, haar cultuur en visie. Daarom stelt Doen & Laten het programma volledig op maat samen. Ofwel voor de leden van een team ofwel voor een afvaardiging van de hele organisatie, zodat alle lagen van de organisatie zijn betrokken.

Hoe gaan wij als professionals om met oplopende emotie en agressie? Welke skills hebben we daarvoor nodig? Houden we ons allemaal aan de regels of zijn er veel onderlinge verschillen? Je leert mogelijke oorzaken van overdreven emotie en agressie bij klanten, bezoekers en/of collega’s te herkennen en spreekt samen af hoe je daarmee omgaat.

 

Aan bod komen onder meer:

  • Preventief optreden tegen agressie
  • Onderlinge samenwerking
  • Incidentenafhandeling
  • Borging van de gemeenschappelijke aanpak
Cursus info

Duur: 2 dagdelen
Groepsgrootte: 2 tot 8 deelnemers

Afsluiting met certificaat

 

Deze training is ook individueel te boeken. Je wordt dan ingedeeld in een groep.

Resultaat

Na de training ligt er een solide, werkbare basis voor een actueel agressieprotocol dat door het team en/of de hele organisatie wordt gekend en gedragen. Eenduidige afspraken die escalatie van bedreigende situaties helpen te voorkomen en te beheersen. Dat leidt tot minder frustratie en agressie. En tot meer saamhorigheid en collegialiteit binnen het team.

 

Voor wie

Voor hoger en middenmanagement, leidinggevenden, P&O’ers en uitvoerende medewerkers van elke organisatie die werkt met mensen.

Deze training

boeken bij

Doen en Laten?

Vraag een vrijblijvende offerte aan!