Een man komt binnen en kijkt zoekend rond. Wat doe je als beveiliger? Blijf je stoïcijns op je plek, wachtend tot de bezoeker je misschien aanspreekt? Of loop je opmerkzaam naar hem toe en vraag je vriendelijk of je misschien kunt helpen?
Doel
De training Hospitality & Profiling leert je hoe je je rol als beveiliger kunt combineren met die van gastheer/gastvrouw. Dat brengt niet alleen de gastvrijheidsbeleving, maar ook de kwaliteit van de beveiliging op een hoger niveau.
Inhoud
Gasten en bezoekers, je opdrachtgever, jijzelf … iedereen is gebaat bij gastvrije, klantvriendelijke beveiliging. Wat houdt dat in? Wat betekent dat voor je gedrag en je houding? Hoe valt een open en gastvrije benadering te verenigen met alerte waakzaamheid?
In deze training wisselen theorie en praktijk elkaar op een enthousiasmerende manier af. Samen met de trainer en een trainingsacteur oefen je in herkenbare situaties je rol als gastheer/gastvrouw én als profiler. Je ontwikkelt je vaardigheden in het spotten en interpreteren van afwijkend gedrag.
Aan bod komen onder meer:
- Wat betekent gastvrijheid voor jou en voor de bezoeker?
- Wat is een gastvrije houding en uitstraling?
- Wat is juist dodelijk voor de gastvrijheidsbeleving?
- (Non-) verbale communicatie
- Verschillende agressievormen
- Predictive profiling (gedragsherkenning)
Cursus info
Duur: 2 dagdelen
Groepsgrootte: 6 tot 12 deelnemers
Afsluiting met certificaat
Deze training is ook individueel te boeken. Je wordt dan ingedeeld in een groep.
Resultaat
Na de training Hospitality & Profiling beschik je over een stevige basis om je verder te ontwikkelen tot operational security profiler. Je bent een waardevolle gastheer/gastvrouw voor je opdrachtgever. Een betere , meer pro-actieve beveiliger én je werk is een stuk leuker geworden!
Voor wie
Voor beveiligingsmedewerkers in de zorg, het onderwijs, de retail, de horeca, openbare ruimtes en evenementen