f

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore. Excepteur sint lorem cupidatat.

You may like:

    Volg ons op

Image Alt

Voor wie

Mensen met een Nood-Afrikaanse achtergrond moet je met respect benaderen. Geef hen ruimte om vanuit hun eergevoel zelf hun gedrag te veranderen. Oost-Europeanen daarentegen voelen zich vaak pas aangesproken als je hen autoritair en op luide toon benadert.

Hé lekker ding, doe die slagboom eens open. Voor het meisje achter de balie klinkt mogelijk best intimiderend. Maar voor de man in het magazijn is het misschien alledaags taalgebruik. Daar moet je in je training rekening mee houden.

Als jij voor mij een vrije dag regelt, zorg ik voor een vrijkaartje voor Ajax. Of: Jij gaat nu koffie halen en anders werk je de hele week over! Vormen van instrumentele agressie waartegen je je kunt wapenen.

ALLE LEEFTIJDEN,
ALLE ACHTERGRONDEN

Ambulancepersoneel, baliemedewerkers, UWV’ers, verplegers, docenten, tandartsassistenten, horecamedewerkers, ambtenaren, logistiek medewerkers, receptionistes, huisartsen, managers, ambtsbekleders ...

Iedereen die met klanten of gasten, collega’s of werknemers, leerlingen of leraren te maken krijgt, is gebaat bij een gezonde weerbaarheid. Overal waar mensen bij elkaar zijn, kunnen zich immers wrijvingen voordoen. Wrijving die niet noodzakelijk tot verhitting hoeft te leiden, wanneer men maar in staat is en durft aan te geven wat men wel en niet accepteert.

Altijd op maat

Karakters verschillen. Normen en waarden verschillen. De fysieke omstandigheden waarin mensen elkaar tegenkomen, verschillen. En dus is ook de interpretatie en acceptatie van andermans gedrag voor iedereen anders. Afhankelijk van zaken als leeftijd en levenservaring, (culturele) achtergrond en organisatiecultuur. Daarom is elke training bij Doen en Laten per definitie maatwerk.

Wil je meer

weten over

Doen en Laten?

Neem contact op!